Et bien mon cher, tu viens de fouttre plus de 100 € en l'air : ce système, pourtant bien tentant, est d'une fragilité extrême !!!
Je te donne quand même la façon de le brancher, c'est pas très difficile mais il est vrai que d'entrée de jeu ce n'est pas très clair !
bonne chance (entre nous, à ta place, je le renverrais avant de le monter afin de te faire rembourser et de perdre un minimum de fric).
Si vraiment tu persiste, je te conseille de récupérer un système de RD03 ou RD04, ça c'est du costaud qui dure.
Enfin, laste but not least, quand ça fonctionne (c'est à dire sur 1 plein environ), ça fonctionne mal : le contact est sensible à la moindre variation de niveau de l'essence, il n'y a pas d'intégration du signal, ce qui fait que la précision est déplorable!
Je pense que c'est le plus mauvais système jamais conçu par des teutons (qui généralement sont pros, sérieux, et efficaces ) ....
FUEL TAP WITH RESERVE INDICATOR LIGHT
for all Honda Africa Twin 1993-2002
with original tank
Mounting the fuel-tap-sensor-unitFirst remove front fairing and tank and empty the tank if necessary. Now remove the original tap.
Note: The original seal will be used for mounting our tap adaptor! Fasten this adaptor thread including seal to the tank. Put on the connection nut and the tap-sensor-unit and fasten it as follows: Turn the tap into the nut by hand until it’s almost fix, now turn the tap into right position(outlet in driving direction), holt it and fasten the nut.
Caution, unnecessary violence may destroy the nut! Electrical installationFix the connecting wires between tap-sensor-unit and indicator light careful along the upper left frame tube. The included indicator light (
LED, attention for current direction!) you can insert into the free field on the lower left side of the original indicator light panel. Therefore you’ll have to drill a 10mm hole and remove the cap on backside. Just plug in the light and connect the wires as shown in the following diagram.
FinishPut the tank on the bike, connect the pugs of tap-sensor-unit and wiring. Switch on ingnition – if the tank is empty, then the indicator light should work now. After filling in appr. 5 litres of fuel it has to go off. Does it work this way, then you can connect the fuel system again and switch the tap to „ON“ or „RES“ position – in both positions the whole fuel capacity will run out without any switch-over. Closing the tap is only necessary when you remove the tank for maintenance.
At last fix tank and front fairing.